.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدال جهانی صلح و فداکاری «فرنسیس نایتینگل» ژنو بر سینه طبیب ایرانی
سیدناصر عمادی چاشمی به‌دلیل عضویت در تیم پزشکان بدون مرز در آفریقا، کشورهای خاورمیانه فعال و پرتلاش در کمک به مجروحان جنگ و بلایای طبیعی و نیز سلامت عموم مردم و آموزش پرستاران شایسته دریافت مدال جهانی «فرانسیس نایتینگل» ژنو شد....

شمال نیوز: از سال۱۹۱۲ هر دو سال یک‌بار نهادهای بشردوستانه بین‌المللی در ژنو با بررسی فعالیت‌های بشردوستانه افرادی که به‌ویژه در جنگ و بلایای طبیعی با ایثار و از خودگذشتگی به کمک و یاری انسان‌های نیازمند به دور از هرگونه تعصب نژادی، دینی و ملی می‌شتابند ؛ مدال پرافتخار جهانی صلح و فداکاری را اهدا می‌کنند.

در پیام فدراسیون جهانی صلیب سرخ برای پزشک ایرانی چنین نوشته شد؛
 مدال جهانی صلح و فداکاری «فرنسیس نایتینگل» از ژنو بر سینه طبیب ایران گستر و
جهان آشنا؛ دکتر سید ناصر عمادی

سرانجام پس از دو دهه فعالیت‌های بشردوستانه، پزشک بدون مرز ایرانی، ایثارگر و جانباز جنگ تحمیلی و عضو هیات علمی  دانشگاه علوم پزشکی تهران در چشم و جان جهانیان به عنوان برترین انسان پیام‌آور صلح، دوستی و ایثار در دنیای ۲۰۲۱ شناخته شد.

 

 

در ادامه این پیام نوشته شده؛ دکتر عمادی، در ۱۱ می ۲۰۲۱ با داوری نخبگان و کارشناسان بین المللی از فدراسیون جهانی صلیب سرخ، هلال احمر، پزشکان بدون مرز و جامعه پرستاران و حامیان آن،  نام ایران را به مدد مهر و محبت جهان گستر خود بخصوص در آفریقا و کشورهای خاور میانه به قله افتخار و الگوی بشردوستی در جهان رساند.

و چنین است رسم مجاهدت همرزم شهدای دفاع مقدس از حاج عمران و شلمچه تا آفریقا و افغانستان و اکنون در ژنو.

 

 

 

 جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد؛ آقای سیدناصر عمادی چاشمی ، به‌دلیل عضویت در تیم پزشکان بدون مرز در آفریقا و کشورهای خاورمیانه
فعال و پرتلاش در کمک به مجروحین جنگ و بلایای طبیعی و نیز سلامت عموم مردم و آموزش پرستاران شایسته دریافت مدال جهانی «فرانسیس نایتینگل» می‌باشند.

 دکتر سید ناصر عمادی هم‌اکنون در کشورهای آفریقایی همانند سال‌های قبل در تلاش برای خدمت به انسانیت  و کسب اعتبار برای کشور و ملت ایران است.

دکتر عمادی در تماس تلفنی در شرق آفریقا در این‌باره، اظهار کرد:گرچه انتظار چنین افتخاری را برای کشور نداشتم، اما امیدوارم پدرم، شهدا، ائمه اطهار( ع )و ملت بزرگ ایران از من راضی باشند.

 

 

 

وی با تقدیر از محبت و همراهی همه داوطلبان و امدادگران هلال‌احمر و خانواده‌ام که همواره دوری من را تحمل کرده‌اند، تصریح کرد:همین که نام کشورم به نام مهر و محبت بر تارک جهان در صفحات صلح و دوستی آشکار شده برایم افتخاری و پاسخی اندک بر همه دعاهای صمیمانه مردم کشورم و شهرم قائم شهر و سوادکوه است.

دکتر عمادی در خصوص نحوه دریافت مدال، گفت: ممکن است با کنترل بیماری کرونا برای دریافت مدال از همین جا (آفریقا) عازم ژنو شوم  و یا برای رعایت عدم انتقال کرونا در مسافرت‌ها، مدال را به جمعیت هلال احمر ایران ارسال کنند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.339 seconds.